سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر من هریس
قالب وبلاگ

نماینده تبریر از اقدامات جریانی مسئله دار جهت اهانت به مردم آذربایجان خبرداد

خبرگزاری فارس:نماینده تبریز در مجلس با اشاره به درج مطلبی علیه مردم آذربایجان و آذریزبانها در روزنامه ایران،از اقدامات جریانی مسئله دار جهت اهانت به این مردم خبر داد.

    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس محمد حسین فرهنگی در نامه ای سرگشاده خطاب به محمود احمدینژاد رئیس جمهور، محسنی اژه ای وزیر اطلاعات،حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زاهدی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مردم آذربایجان و آذری زبانان سراسر کشور،با اشاره به مطلب موهن روزنامه دولتی ایران و با اعتراض به اهانت آمیز بودن مطلب و امکان بهره برداریهای ناصحیح از آن،تاکید کرد: جریانی مسئلهدار با بهرهبرداری از احساسات عمومی، سعی کرد با تشویش اذهان و تلاش جهت هدایت افکار عمومی،همانند گذشته و در جهت نیات ناصحیح خود جامعه آذری را همسو با جریانات مخالف با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معرفی نماید،که به صراحت اعلام میکنم که اهانت اینان به جامعه آذری در روزهای اخیر،بسیار فراتر و عمیقتر از طرح درج متن و کاریکاتور موهن در یک نشریه با تیراژ محدود بود. وی با بیان این که مردم آذربایجان به اسلام،تشیع،پیرو ی ازنهضت عاشورا، ایرانی و سپس آذری بودن افتخار میکنند و این مقولهها را هیچگاه در عرض هم نمیدانند، به نقش این مردم در تحولات تاریخی گذشته اشاره کرد و یادآور شد:مقاومت آذربایجان در برابر یورش عثمانی، ایستادگی قهرمانانه در برابر تجاوز روس،نقش آفرینی تعیین کننده در پیروزی نهضت مشروطیت، مشارکت جدی در نهضت ملی شدن صنعت نفت،از بین بردن توطئه پیشهوری در تجزیه آذربایجان، آفرینش جنبش تاریخی 29 بهمن،تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی و ایفای نقش موثر و تاریخی در دفاع مقدس با نقش آفرینیهای حماسه سازان لشگر 31 عاشورا همراه با مردم ایران اسلامی و حتی در خط مقدم تحولات،بیانگر حضوری تعیین کننده در تاریخ است. نماینده تبریز،اسکو و آذرشهر در ادامه این نامه افزوده است:در ادوار مختلف احساس عمومی مردم در مناطق آذرینشین این بوده است که دولتها و حاکمیت برخورد مناسبی با آنان نداشته و نسبت به انتظارات آنها کمتر توجه نمودهاست.در این میان بی دقتی ها و کم توجهی های رسانه ها، از صدا و سیما گرفته تا برخی از مطبوعات این احساس را تشدید کرده و زمینه را برای تعمیق سوء تفاهمات گسترده تر ساخته است. فرهنگی افزود:اما جریان موصوف در یک همگرایی کامل با دشمنان نظام و با ادعای قرابت با کشوری که همواره رژیم نامشروع اسرائیل را بر نظام کشور شهیدان(جمهوری اسلامی ایران) ترجیح داده است،سعی داشته اند تا این احساس عمومی را به نفع خود مصادره نمایند. این روند تحریف تاریخ و انواع بهره برداریهای ناصحیح از حوادث و مسائل مصادیق متعدد را در برداشته است. وی با تاکید بر این که در ارتباط با متن منتشر شده نباید تنها به پوزش خواهی اکتفا شده بلکه باید انگیزه های واقعی برنامه ریزان و نویسندگان روشن و برای اطلاع افکار عمومی از طریق رسانه ملی تبیین گردید،افزود:باید با نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی با محوریت نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی،فرهنگستان زبان و ادبیات آذری تشکیل شده و پیش بینی های لازم به عمل آید. همچنین به منظور اجرایی کردن اصل پانزدهم قانون اساساسی برنامهریزی لازم جهت تدریس زبان و ادبیات آذری، با محتوایی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و در مدارس مناطق آذرینشین و توسط فرهنگیان عزیز، انجام و در محدوده اصل مذکور اجرایی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که باید برخی کم توجهی ها در موارد عمرانی مربوط به آذربایجان به سرعت توسط دولت جبران گردد،افزود:همچنین نتیجه بررسی تحرکات عناصر اصلی جریانهای وابسته، باید برای اطلاع عموم اعلام گردد


[ چهارشنبه 85/3/24 ] [ 7:1 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 152752