سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر من هریس
قالب وبلاگ

شاهین حسنی

  

سیاستهای هدفمند استعماری از سال 1300شروع میشود.ودقیقا 8 دهه بر ملت غیور آذربایجان اعمال شده.اما مجریان این سیاست بلا منقطع از رضاشاه" نظام سالار" گرفته تا خاتمی" مردم سالار"! هیچ کدام بطور واضح صحبت از مبارزه نژادپرستانه علیه ملت تورک به میان نیاورده اند . ومقاله "سوسکها" که درارگان رسمی جمهوری اسلامی(روزنامه ایران) درج شده اولبن اعتراف رسمی است که درزمینه صورت گرفته.اما قدری توضیح لازم دارد تا خوب فهمیده شود:

درپاراگراف اول مقاله از"سوسکهای چهار فصله"سخن میرود و اینکه "چه کنیم تا جلوی سوسکها سوسک نشویم" این دو جمله نشان میدهد که مقایسه ای هدفمند در پیش است و" سوسک" منظور اصلی نیست!

در قسمت "روش اول" میخوانیم " قبل از خشونت باید با سوسکها به مذاکره بنشینیم" پس گفتگو یا بهتر بگوییم تقا بل فرهنگها در بین است!اما "سوسکها زبان مشکلی دارند که خودشان هم نمی فهمند! وترجیح میدهند به زبانهای دیگر صحبت کنند".نویسنده خواسته از زمینه تبلیغاتی شووینیزمی استفاده کرده و تورکی را زبانی مشکل نشان دهد.حال اینکه تورکی زبانیست قانونمند ودر عین حال ساده اما باتعداد لغات زیاد و اگر سیاستهای شووینیستی قطع شود نه تنها تورکها بلکه دیگران نیز این زبان را بعنوان زبان انسیت بکار خواهند بست.

درکناراین بند, کاریکاتور سوسکی رسم شده که در حال گفتگو با یکنفر دیگر است وسوسکه درمقابل حرفهای او میگوید"نه مه نه!؟"(namana) که هدف اصلی نویسنده را بطور واضح به نمایش میگذارد.

درقسمت" روش دوم" با لفظی که لایق آبا واجداد خودشان است فرموده اند که باید برای از بین بردن سوسک غذای آنرا قطع کنیم. و درعمل هم میبینیم که چگونه از امکانات آذربایجان کاسته وبه مناطق فارس زبان میریزند.

درقسمت" روش سوم" بطور واضح پرده از روی مسئله برداشته واذعان میکند که میخواهیم نسلشان را از بین ببریم. وتوصیه میکند که باید توسط حیوانات دیگر که مثل "مرغ وسوسک " تضاد دارند این کار را بکنیم. و میبینیم که چگونه بین ما وبرخی قومیتهای مستضعف در جاهایی مثل آذربایجان غربی تفرقه بوجود آورده اند تا حکومت کنند!آیا این گونه تفرقه ها را امثال "کاوه بیات"ها تئوریزه نکرده اند!؟ در همین بند مؤلف اعتراف میکند که بعد از منقرض شدن نسل سوسک(تورک)نوبت حیوان دوم(...!؟) میرسد واگر گوشتش خوردنی نباشد "منصور" حسابشان را میرسد.

در قسمت"روش چهارم" سوسکها با دم پایی کشتار می شوند که تداعی کننده کشتار20000 نفر ازفدائیان آذربایجان در تبریز و سایر شهرهای آذربایجان در1945 است که البته به نتیجه ای دائم منجر نشد.

در قسمت "روش پنجم" توصیه می کند بجای اینکه با "سم کش" آنها را از بین ببریم (که دیدیم این تجربه به شکست انجامید) باید بچه های مدارس را در مقابل آنها واکسینه کنیم. ودیدیم و میبینیم که در مدارس چه سیاستهای کثیفی بکار میگیرند تا زبان الکن فارسی را بجای زبان تورکی بنشانند!

در قسمت "روش ششم" به تقویت هویت تورکی که از نظر او شوخی بردار نیست اشاره میکند.

در قسمت "روش هفتم" که جای تامل بسیاردارد ! اشاره میکند که شخصیتهای برجسته سوسکها را ترور کنید تا عبرت سایرین باشد. آری " ترور نفس" واز آن بدتر" ترور شخصیت" از اقدامات ننگین آنهاست که معمولا توسط ایادی بیناموسشان صورت میگیرد.

در قسمت " روش هشتم" جلو گیری از" زاد وولد" سوسکها مورد بحث است. که ازموارد حساس آلرژی نژادپرستان است. و این طبیعی است که با چنین اوضاع بد اقتصادی در آذربایجان کسی بفکر ازدواج نمی افتد که بتواند بچه دار شود!

و بالاخره در قسمت آخر جناب نژاد  پرست ,احتمالا برای جلوگیری از هم پاشیدگی "ایران" که ارث باباشان هست! پیشنهاد میدهد" اگر بندهای قبل اثربخش نبود با سوسکها بطور مسالمت آمیز رفتار کنید".

جناب شووینیست که در خیال خود به زبان "کلیله ودمنه" توصیه هائی به مسئولین میکند خبر ندارد که مسئولین سالهاست این سیاستها را بکار میگیرند.وجناب" پلنگ صورتی" با این مقاله خود فقط کار آنها را خراب! کرد.


[ چهارشنبه 85/3/24 ] [ 1:1 صبح ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 152750