سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر من هریس
قالب وبلاگ

 بعد از اهانت روزنامه ی ایران به ملت بزرگ آذربایجان ، انتظار می رفت مسئولین ،  مخصوصا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه زودتر از ملت شریف آذربایجان عذرخواهی نموده و با توقیف روزنامه ایران و مجازات عوامل مربوطه ، لااقل مرحمی بر دل مجروح آذربایجان می گذاشتند، که متاسفانه انجام نشد . اما آنچه در این موضوع بیشتر نمود پیدا کرد و باعث تعجب این حقیر شد سخنان عجیب و غریب و ضدو نقیض جناب آقای دکتر عماد افروغ نماینده مردم تهران بود. در این که الان ملت آذربایجان در چنین شرایطی دایه های مهربانتر از مادر پیدا کرده اند تا آنها را نصیحت کند شک نیست و البته تعداد زیادی از افراد سیاسی جامعه در این گونه حوادث دست به چنین کارهایی می زنند ، ولی از فرد فرهنگی چون دکتر افروغ بعید به نظر میرسید. دکتر افروغ در گفتگویی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا با تاکید بر این که " به عینه دیده ام که مردم این خطه ( آذربایجان ) نسبت به هویت دینی و تاریخی و ملی شان خودآگاهی دارند" وبدون این که این عمل زشت و شنیع را  (که باعث رنجش میلیون ها انسان آزاده  شده ) محکوم نماید این عمل سازمان یافته را تنها حادثه اسفناک خوانده  و آن را اقدامی از سوی کسی که به هویت ایرانی اشراف نداشته قلمداد نموده اند و متاسفانه در راستای همان خط مشی ترک ستیزی حاکم بر کشور که سابقه بیش از 80 سال را تجربه می کند ، این عمل زشت و توهین را به ترک ها نسبت داده و فرموده اند که "احتمالا این اقدام از سوی یک آذری صورت گرفته " حال این سوال پیش می آید که جناب آقای افروغ اگر بنا به فرمایش شما در اول مصاحبه اگر ترک ها به هویت دینی و ملی خود اشراف دارند و کار اهانت به نظر شما توسط کسی صورت گرفته که به هویت ایرانی خود اشراف نداشته و بعد می گویید این کار آذری ها بوده فکر نمی کنید که با این ضد ونقیض گویی به بیراهه تشریف می برید و یا ما را به بیراهه می کشانید؟!

جناب آقای افروغ شما اعتراض به حق ملت آذربایجان را در قبال حرکت مذموم و زشت روزنامه ایران به پان ترکیسم و پان آذریسم تعبیر می کنید ولی خودتان حتی از محکوم کردن عمل روزنامه ایران خودداری می کنید حال بفرمایید شما خودتان پان فارسیسم نیستید؟

جناب آقای افروغ اگر ملت قهرمان آذربایجان کاریکاتور یک کاریکاتوریست را بر نمی تابند و سر به اعتراضی می گذارند که حق دارند ، مطمئن باشید که توهین  و ادعای شما را ( که این کار توسط آذری ها صورت گرفته) در مقام یک استاد دانشگاه و نماینده مجلس هرگز از ذهن و خاطره ی خویش حذف نخواهند کرد. و انتظار پایان این چنین حرکاتی را نیز از جانب پان فارسیسم ها ندارند چرا که حامیانی چون شما را در مسند ریاست کمیسیون فرهنکی مجلس دارند !

واما سخن آخر جناب آقای دکتر افروغ نمی دانم ذهن تاریخی شما چقدر به خاطر می آورد، ولی خود تاریخ شاهد است که در هر کجای این مرز و بوم ، هر وقت اسلام یا ایران به خطر افتاده آذربایجان چه جان فشانی ها که نکرده و اکر زبان ترکی شما خوب باشد ( بعید می دانم ) یکی از شعارهایی را که مردم آذربایجان در طول سالیان دفاع مقدس سر می دادند یادآوری نمایم: 

" بیز حسینی مکتبوخ اعدایه امکان وئرمروخ    بیز ده وار حب الوطن جان وئروخ ایران وئرمروخ "

ملاحظه می فرمایید که در هیج بند این شعار چیزی برای پان ترکیسم نیست و تنها چیزی را که بیان می کند الهام از مکتب امام حسین (ع) و حب وطن می باشد، الان هم مردم آذربایجان هیچ وقت به فرصت ‌طلبان اجازه نخواهند داد که از این‌گونه مسائل برداشت ‌های غلط صورت گیرد. ولی واقعا ظلم است که در مقابل خواست بر حق مردم بایستیم و به  آن ها بر چسب پان ترکیسم بزنیم. لااقل شما بهتر می دانید که عده‌ای قلیل که تفکر منفی نسبت به آذربایجان عزیز دارند، همواره در ارائه خدمات مناسب به این خطه از کشور کوتاهی کرده‌اند و این در حالی است که اهل فرهنگ تاریخ و ادب آذربایجان سرآمد بوده و هستند.


[ یکشنبه 85/3/28 ] [ 7:9 صبح ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 152748