سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر من هریس
قالب وبلاگ

در عین حال جمعی از اهالی روستاهای زلزله‌زده شهرستان هریس که محل اقامتشان در زلزله روز گذشته تخریب شده است، نسبت به توزیع نشدن چادر و مواد غذایی در این روستاها انتقاد کردند.

 

به گزارش ایسنا،یکی از اهالی روستای شهرک پایین با انتقاد از نحوه ارائه خدمات و امداد به روستاهای شهرستان هریس گفت: با اینکه بیشترین تلفات در زلزله روز گذشته مربوط به روستاهای شهرستان هریس است اما متاسفانه از روز گذشته تاکنون هنوز مواد غذایی و چادر برای اسکان دریافت نکرده‌ایم.

 

همچنین تعدادی از اهالی روستاهای مقصودلو، نمرور، ینگجه، مینق و ... نیز نسبت به کمبود مواد غذایی از جمله نان و همچنین چادر انتقاد کردند و با توجه به اینکه در ساعات اخیر وزش باد شدید در این منطقه آغاز شده ، بر لزوم تسریع در روند توزیع تجهیزات و اقلام ضروری میان تمامی حادثه دیدگان تاکید کردند.

 

به گزارش ایسنا، مرادی، فرماندار شهرستان هریس نیز در این خصوص به ایسنا گفت: ما براساس شدت خسارات وارد شده روستاهایی که بیشترین خسارات را دیده و تلفات جانی داشته‌اند در اولویت قرار دادیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای مذکور نیز با توجه به اینکه تخریب‌ ساختمان‌ها مسکونی را داریم تلاش می‌کنیم تا در اسرع وقت چادر و مواد غذایی در اختیارشان قرار دهیم.

 

مرادی با بیان اینکه بیشترین نیاز ما به مواد غذایی و چادر برای اسکان دادن زلزله‌زدگان در روستاهاست خواستار ارسال کمکهای مردمی در این زمینه شد.


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 7:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

چرا روزنامه های رسالت ، ابرار ، ملت ما و کیهان سکوت کرده اند و زلزله آذربایجان را ندیده اند چرا صدا و سیما اخبار زلزله را لحظه به لحظه گزارش نمی دهد آیا خبر کشته شدن صدها نفر هموطن ! آذری و بی خانمان شدن ده ها هزار نفر ارزشش کمتر از تصادف یک کامیون با یک دوچرخه سوار در آلمان می باشد ؟ چرا در زمانی که در روستاهای هریس هنوز چادر و مواد غذایی توزیع نشده مدیر عامل هلال احمر از دریافت کمک های بین المللی خودداری می کنند؟ آقایون میشه لطف کنند و رسما اعلام نمایند که هیچ زلزله ای رخ نداده و خیال همه را راحت کنند ، آقایون مردم آذربایجان به کمک های شما نیازی ندارد همان بهتر که در سکوت خود بمانید.


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 7:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

 


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 7:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

هموطنان عزیز، دست تقدیر الهی در ایام سوگواری امیرالمومنین(علیه السلام) ما را در سوگ هم وطنان عزیز آذری زبانمان در شهرستان های هریس ، اهر و ورزقان نشاند تا تقدیر آنان که در شب قدر 19 و 21 در کنار ما بودند، بر آن باشد که شب قدر 23 ماه مبارک رمضان را در کنار امیرالمومنین(علیه السلام) افطار کرده و مهمان آن حضرت باشند.

زلزله آذربایجان شرقی

آنچه بیش از پیش وظیفه ما را سنگین می کند، وضعیت نامساعد روحی و جسمی درماندگان و بازماندگان این حادثه تلخ و ناگوار است که بنابراخبار واصله علی رغم تلاش های صورت گرفته، نیاز به کمک های عاجل شما هم وطنان عزیز دارند.


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 6:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

احمد علیرضابیگی استاندارآذربایجانشرقی ظهرامروز در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان هریس اظهار کرد: با گذشت کمتر از 10 ساعت از زمین لرزه شاهد حضور اعضای هیئت دولت و قائم مقام شورای مدیریت بحران کشور در مناطق زلزله‌زده هستیم که این موضوع مایه دلگرمی دست‌اندرکاران مدریت بحران استان است.

وی ادامه داد: بعد از وقوع حادثه تقسیم‌بندی فعالیت‌های ستاد بحران استان انجام شد و ساعت شش صبح امروز در هر سه شهرستان موفق به خارج کردن حادثه‌دیدگان از زیر آوار شدیم.

وی یادآور شد: 97 روستای شهرستان هریس، 293روستای شهرستان اهر و 47 روستای شهرستان ورزقان بین 40 تا 100 درصد آسیب دیده‌اند.

بیگی اظهار کرد: تا ساعت 9 صبح امروز 83 پس‌لرزه بزرگ و کوچک در مناطق آسیب‌دیده احساس شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 93 تیم در سطح مناطق آسیب‌دیده مشغول امداد و نجات هستند، گفت: آب معدنی در مناطق حادثه دیده توزیع شده است.


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 6:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

زلزله آذربایجان

هموطنان به کمک هموطنان آذری بشتابید به صدا و سیمای ضرغامی و روزنامه کیهان

شریعتمداری امیدی نیست ، عمق فاجعه بیش از آن است که رسانه ها اعلام کرده اند


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 6:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

انتقاد‌ها در یک روز بعد از حادثه? زلزله و در حالی که صداوسیما تلاش می‌کند، این نقطه ضعف خود را با ارائه? خبرهای لحظه به لحظه از زلزله پوشش دهد، همچنان ادامه دارد؛ زلزله‌زدگان، نمایندگان مجلس و قشرهای مختلفی از مردم از جمله کسانی هستند که تاکنون عملکرد صدا و سیما در جریان حادثه? زلزله را مورد نقد قرار داده‌اند.

علیرضا منادی سفیدان ـ نماینده مردم تبریز ـ از جمله معترضانی است که به ایسنا می‌گوید: مردم از انعکاس خبری صدا و سیما در خصوص زلزله روز شنبه بسیار گله‌مند بودند و علی‌رغم اینکه شب گذشته صد‌ها نفر زیر آوار بودند، در برنامه‌های تلویزیونی و سحرگاهی اشاره‌ای به وقوع این فاجعه نشد و از مردم خواسته نشد که در دعاهای خود، زلزله‌زدگان را مد نظر داشته باشند.

اما این انتقاد‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در حوادثی غیرمترقبه مانند زلزله، اطلاع‌رسانی به موقع سازمان صداوسیما برای کمک بهتر و سریع‌تر، می‌تواند بسیار موثر باشد.

تلویزیون همچنین بلافاصله پس از این اتفاق آماری دقیق از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان زلزله ارائه نداد، تا کسانی که این حادثه را تنها از طریق تلویزیون‌ و رادیو پیگیری می‌کردند، متوجه عمق فاجعه اتفاق افتاده در شمال‌غرب کشور نشوند.

صداوسیما در حالی نتوانست به توقعات مخاطبان در ارائه آخرین اخبار زلزله اخیر پاسخ منطقی دهد که خبر زلزله شمال‌غرب ایران به یکی از مهم‌ترین اخبار تلویزیون‌های جهان تبدیل شده بود.


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 6:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

افزایش شمارمصدومان به 2600 تن/ تخریب صددرصدی 20 روستا/ دو روز عزای عمومی در استان

آخرین خبرها از زلزله 6.2 ریشتری روز گذشته آذربایجان شرقی حاکی از افزایش آمار مصدومان به 2600 تن است.


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 5:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عصر ایران با درج مطلب فوق، در گزارشی انتقادی درباره بی‌‌تفاوتی صدا و سیما نسبت به پوشش خبری زمین لرزه شدید شمال غرب کشور آورده است: «روز گذشته خبر زلزله شدید و پرتلفات در شمال غرب کشور به سرعت برق و باد در خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و شبکه‌های مجازی چرخید و یک ساعتی طول نکشید که این خبر حتی به صدر اخبار برخی شبکه‌های ماهواره‌ای تبدیل شد، اما تا زمانی که این خبر به حدی از اهمیت برسد که شایسته زیر نویس‌های شبکه خبر و دیگر شبکه‌های داخلی که از بودجه بیت‌المال همین مردمی که زیر آوار مانده یا کشته شده بودند برسد، ساعت‌ها زمان طی شد!

 

واقعیت این است که نگارنده هر چه با خود می‌اندیشد، رفتارها و سلوک صدا و سیما در این فقره را درک نمی‌کند و متوجه نمی‌شود که چرا وقتی حادثه‌ای در ابعاد زلزله شدید در آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار به وقوع می‌پیوندد که صدها کشته و هزاران زخمی دارد، به قول معروف " کک صدا و سیما هم نمی‌گزد؟ "

 

آیا این توهین به همه مردم نیست؟ طرفه آنکه در همان شبی که صدا و سیما حتی به خود زحمت نداد یک شبکه تلویزیونی خود را به پوشش خبری لحظه به لحظه زلزله آذربایجان شرقی اختصاص دهد، در خبرهای برگزیده شده برای بخش‌های مختلف خبری حتی خبر تصادف یک کامیون با یک دوچرخه سوار در آلمان که منجر به مرگ یک تن و زخمی شدن سه تن دیگر شده بود و واژگون شدن اتوبوس در هند به یک دره و اخبار "بسیار بسیار مهم " اعتراض چند شهروند آمریکایی به وضعیت اقتصادی به طور خاص و با آب و تاب پوشش داده می‌شد.

 

ولی مردم ایران در همان شب نباید متوجه می‌شدند که در سرزمین‌شان در همان لحظه صدها و شاید هزاران نفر در اثر حادثه زلزله کشته، زخمی شده و یا زیر آوار منتظر رسیدن یک دست یاریگر هستند.

 

واقعا صدا و سیمای ما چه زمانی از حالت یک بوقچی تبلیغاتی خارج شده و وقتی در سال هزاران میلیارد تومان از بودجه عمومی این ملت می‌مکد، واقعا شایسته عنوان " ملی" و متعلق به همه مردم خواهد شد؟»

http://isna.ir/fa/news/91052213536


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 5:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

ساعت 14 روز یک شنبه 91/05/22 خبر سراسری وزیر کشور تلفنی و مستقیم در باره زلزله مصاحبه می کند و آماری که ارائه میدهد برابر گزارشات دریافتی در ساعت 6 صبح می باشد . آقای وزیر یعنی در طول بازدید شما از مناطق زلزله زده کسی به شما چیزی نگفت و گزارشی ارائه ننمود؟ گزارشات و آمار شما یا گزارشات سایر رسانه ها خیلی اختلاف دارند، راستی چرا ؟


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 5:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 152597