سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر من هریس
قالب وبلاگ

هم اکنون تیم ملی فوتبال ایران در قطر به سر می برد و هر بازی این تیم میلیون ها نفر هموطن را پای گیرنده های تلویزیون می نشاند تا اتحاد ملی یک کشور را در قالب یک تیم ببینیم و برای هر برد آن شاد باشیم و پایکوبی کنیم و برای شکست های آن زانوی غم بغل گیریم .

همان گونه که از اسم آن مشهود است تیم ملی ایران از بازیکنان یک کشور تشکیل شده است و از میرزاپور لر تا پژمان نوری گیلک و از انصاری فرد آذری تا مبعلی خوزستان و از اصفهان تا تهران ، بازیکنان یک اسم واحد به نام ایران را یدک می کشند . اما در این بین ندانم کاری های تعدادی سردر برف فرو برده که فقط دنبال اسم های دهان پرکن هستند چنان ریشه به تیشه ملی گرایی ایرانی می زنند که زمان ثابت خواهد کرد که چه می گویم .


[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:18 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

باخت به کره بهترین کاری بود که مرد بین المللی فوتبال ایران می تونست انجام بده کسی که در همین تیم کره بزرگ شده بود و فوتبال یاد گرفته بود و حالا زمان آن رسیده بود تا دین خود را به این تیم ادا کند ترکیب اولیه تیم با آن چیدمان کاملا دفاعی نشان از ترس و واهمه ای داشت که از تیمی مثل ایران بعید بود ولی افسوس که سران غیر فوتبالی کشورمان در سایه برد خفیف مقابل تیم های درجه سوم آسیا جشن گرفتند و لحظه به لحظه از دوحه به تهران آمدند و رفتند تا برای بازیکن ها پاداش ببرند و غافل از این که عیار تیم ما در بازی با کره جنوبی سنجیده می شد و باید صبر می کردند تا شاهکار مدیریت خودشان را ببینند.


[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:18 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

A Young Iranian Fan Cries 

تیم فوتبال ایران در شرایطی که می توانست بازی روانتری را در برابر کره جنوبی ارائه دهد، مانند یک تیم از پیش باخته قدم به میدان گذاشت به نوعی که مشاهده ترکیب اولیه قطبی برای بینندگان غیر فنی فوتبال نیز غیرطبیعی بود.

ضعف ها و عوامل باخت ایران در این دیدار را در بخش های زیر می توان تشریح کرد:

ترکیب اولیه فوق العاده دفاعی

ترکیب خط دفاعی ایران در این دیدار از قبل قابل پیش بینی بود؛ حضور سیدمهدی رحمتی در درون دروازه، هادی عقیلی و سیدجلال حسینی در قلب دفاع و قرار گرفتن محمد نصرتی و احسان حاج صفی در جناحین راست و چپ خط دفاعی تقریباً قابل پیش بینی بود اما حضور سه هافبک دفاعی به صورت همزمان در خط میانی نشان از ترس و خودباختگی قطبی داشت.
بهتر بود سرمربی تیم ملی به جای یکی از این نفرات مثلا پژمان نوری یا حتی نکونام، از بازیکنی چون ایمان مبعلی استفاده می کرد تا علاوه بر درگیری در میانه های زمین در طراحی حملات هم از قدرت و خلاقیت بیشتری بهره می برد.


[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:18 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

در سیزدهمین روز از بازی‌ها با 20 مدال طلا? 14 نقره و 25 برنز بعد از چین، کره و ژاپن چهارم شد. با توجه به مسابقات رشته‌های که مانده است، جایگاهش تغییر نمی‌کند.
قزاقستان نزدیک‌ترین تیم به ایران بود که با 17 مدال طلا، 23 نقره و 37 برنز در رده پنجم قرار گرفت. قزاقستان امیدوار بود که با مدال‌های 4 در 400 متر زنان طلا بگیرد و به رده چهارم جدول برود. اما آنها صاحب نقره شدند و ایران در رده چهارم ماند. این مقام در حالی برای کاروان ایران به دست امد که دقایقی پیش قزاق ها از رسیدن به طلای 4 در 400 متر زنان در دوومیدانی بازماندند و با این نتیجه چهارمی کاروان ایران قطعی شد.
مقام‌های ایران در بازی‌های آسیایی:

1- 1951 دهلی نو، سوم با 8 طلا، 6 نقره و 2 برنز
2- 1954 مانیل، ایران حضور نداشت.
3- 1958 توکیو، چهارم با 7 طلا، 14 نقره و 11 برنز
4- 1962 جاکارتا ایران حضور نداشت.
5- 1966 بانکوک، ششم با 6 طلا، 8 نقره و 16 برنز
6- 1970 بانکوک، چهارم، با 9 طلا، 7 نقره و 7 برنز
7- 1974 تهران، دوم با 36 طلا، 28 نقره و 17 برنز
8- 1978 بانکوک ایران حضور نداشت.
9- 1982 دهلی‌نو، هفتم با 4 طلا، 4 نقره و 4 برنز
10- 1986 سئول، چهارم با 6 طلا، 6 نقره و 10 برنز
11- 1990 پکن، پنجم با 4 طلا، 6 نقره و 8 برنز
12- 1994 هیروشیما، هفتم با 9 طلا، 9 نقره و 8 برنز
13- 1998 بانکوک، هفتم با 10 طلا، 11 نقره و 13 برنز
14- 2002 بوسان، دهم با 8 طلا، 14 نقره و 14 برنز
15- 2006 دوحه، ششم با 11 طلا، 15 نقره و 22 برنز


[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:18 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «ای بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است.
بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید. در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است.
پس با نیت‌ای درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد. بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی در این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باشید.»

آن گاه پیامبر اکرم وظیفه روزه‌داران را برشمرد و از
صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان و نیز عبادت و سجده های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضیلت اطعام در این ماه سخن گفت.

منابع :
مفاتیح الجنان،‌ تفسیر نمونه، ‌ج 1، ص 634؛ المیزان، ‌ج 2، ص 15

[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:17 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

مقدمه
در ماه مبارک رمضان ، رژیم غذایی ما نباید به نسبت قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد . رژیم غذایی همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن تأثیر زیادی نداشته باشد . البته اگر فرد دچار اضافه وزن می باشد ، ماه رمضان فرصت مناسبی است تا وزن به حالت طبیعی برگردد .
با توجه به ساعات طولانی ناشتا بودن ، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی هضم می شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد . غذاهای دیرهضم معمولاً چند ساعت در
دستگاه گوارش می مانند در حالیکه غذاهای سریع الهضم فقط 1 تا 2ساعت در معده باقی می مانند .

غذاهای دیر هضم

غذاهای دیر هضم عبارتند از : حبوبات و غلات مثل جو ، گندم ، جو دوسر ،

لوبیا ، عدس ، آرد،‌ غلات برنج با پوست و غیره ( که کربوهیدراتها نامیده می شوند ) .

غذاهای سریع الهضم

غذاهای سریع الهضم عبارتند از : غذاهایی که حاوی

قند ، آرد سفید و غیره هستند ( که به این گروه کربو هیدراتهای تصفیه شده گفته می شود ).

غذاهای فیبردار

غذاهای حاوی فیبر عبارتند از : غذاهای حاوی سبوس ، گندم سبوس دار ، غلات و حبوبات ، سبزیها مانند لوبیای سبز ،

نخود ،‌ذرت ،‌ اسفناج ، برگ چغندر ، میوه های با پوست ، میوه خشک شده مثل برگه زردآلو ، انجیر ،‌ آلو خشک ، بادام و غیره .

  • غذاهای مصرفی باید در حالت تعادل با یکدیگر باشند . و از همه گروههای غذایی مثل میوه ، سبزیجات ،‌گوشت ، مرغ ، ماهی ، نان ، حبوبات و محصولات لبنی در رژیم غذایی باید وجود داشته باشد . غذاهای سرخ شده باید محدود شوند زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن می شوند .

از چه چیزهایی پرهیز کنیم ؟

1 - غذاهای سرخ کردنی و چرب

 

  • 2- غذاهای حاوی قند زیاد

  • 3 - خوردن غذای زیاد بخصوص هنگام سحر

  • 4 - خوردن چای زیاد هنگام سحر ، چای باعث افزایش ادرار شده و از این طریق نمک های معدنی که در طول روز بدن به آنها نیاز دارد دفع می شوند .

  • 5 - سیگار : اگر شما نمی توانید سیگار را به یکباره قطع کنید از هفته های قبل از ماه رمضان شروع به مصرف کم آن کنید .

چه غذاهایی را مصرف کنیم ؟

1 - مصرف کربوهیدراتهای مرکب در سحر که مدت طولانی تری هضم می شوند و باعث می شوند که شما کمتر گرسنه شوید .

 

  • 2- حلیم یک منبع عالی پروتئین بوده و از غذاهائی است که دیر هضم می شود .

  • 3- خرما یک منبع عالی قند ،‌فیبر ، کربوهیدرات ، پتاسیم و منیزیوم می باشد .

  • 4- مغز بادام غنی از پروتئین و فیبر بوده و حداقل چربی را دارا می باشد .

  • 5- موز یک منبع خوب پتاسیم ، منیزیوم و کربو هیدرات می باشد .

  • 6-مصرف زیاد آب یا آب میوه در صورت امکان در فاصله بین افطار و زمان خواب باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود .


[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:17 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

ماه رمضان نهمین ماه از ماههای قمری و بهترین ماه سال است. واژه رمضان از ریشه «رمض» و به معنای شدت تابش خورشید بر سنگریزه است.
می‌گویند چون به هنگام نامگذاری ماه های عربی، این ماه در فصل گرمای تابستان قرار داشت، ماه «رمضان» نامیده شد، ولی از سوی دیگر، «رمضان» از
اسماء الهی است. این ماه ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شب‌های قدر در آن قرار دارد. فضیلت ماه رمضان بسیار زیاد و نامحدود است.

به برخی از حوادث و رویدادهای مهم این ماه اشاره می‌شود:
وفات
حضرت خدیجه در دهم رمضان سال دهم بعثت.
ولادت
امام حسن مجتبی علیه السلام نیمه رمضان سال دوم هجرت.
جنگ بدر در سال دوم هجرت.
فتح مکه در سال هشتم هجرت.
مراسم
عقد اخوت و پیمان برادری میان مسلمان، و ایجاد اخوت اسلامی بین پیامبر و امام علی علیه السلام.
بیعت مردم به ولایت‌عهدی
امام رضا علیه السلام در سال 201 قمری.

منابع :
هدایة الانام الی وقایع الایام، محدث قمی، ص 21


[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:16 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
به دعوت رسمی سپ بلاتر ،رئیس فیفا علی دایی در مراسم افتتاحیه جام جهانی حضور خواهد داشت.
حضور علی دایی در مراسم افتتاحیه جام جهانی
آقای گل فوتبال ملی جهان برای حضور در مراسم افتتاحیه مسابقات جام جهانی 2010 چهارشنبه هفته جاری راهی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس و عضو کمیته فوتبال فیفا، با دعوت رسمی از سوی سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، چهارشنبه هفته جاری راهی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی می شود تا در مراسم افتتاحیه جام جهانی 2010 حضور داشته باشد.

این مراسم پنجشنبه شب در ورزشگاه ساکرسیتی برگزار می‌شود که فرانتس بکن باوئر رئیس کمیته فوتبال فیفا، علی دایی و سایر اعضای این کمیته در آن حضور خواهند داشت.

علی دایی آقای گل فوتبال ملی جهان به دعوت بلاتر در مراسم مرحله نخست قرعه کشی جام جهانی 2010 حضور داشت اما به دلیل مشکلات شخصی از حضور در مراسم قرعه کشی مرحله نهایی این رقابت‌ها عذرخواهی کرد.


[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:13 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

جاوید قربان اوغلی

در آستانه سی‌امین سالگرد انقلاب و در حالی که در جای جای ایران اسلامی، یاد و خاطره خمینی کبیر زنده نگاه داشته شده و میلیون‌ها عاشق آن امام سفرکرده، خالصانه و صمیمانه عشق و وفاداری خود را به آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اعلام می‌کنند و مسلمانان و مستضعفان جهان نیز همصدا با ایران در اقصی نقاط جهان با بزرگداشت انقلاب اسلامی، یاد و خاطره رهبر انقلاب را گرامی دارند، زمزمه‌ جغدهایی نیز به گوش می‌رسد. اینان که نمی‌توانند امام(ره) را هدف مستقیم خود قرار دهند، تیرهای زهرآگین را به سوی یادگار امام روانه کرده‌اند تا با تخریب چهره او، قداست نفوذ امام(ره) و خاندان او را زیر سؤال ببرند.


[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:9 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

هریس یکی از قدیمی ترین مناطق آذربایجان شرقی است. در وقف نامه ربع رشیدی نام بسیاری ازآبادی های آذربایجان آمده است و نشان می دهد که پاره ای از‌ آن ها ( نظیر هریس ) در قرن های هفتم و هشتم هجری قصبه هایی آباد و بزرگ بوده اند. چند بنای تاریخی مهم از دوره ی فرمان روایی ایلخانان و جانشینان آنان در این بخش به جای مانده است که عبارتند از: بقعه شیخ اسحاق (در روستای خانقاه خانمرود) گورستان مینق، گورستان هیق، گورستان گوور، مسجد سنگی جمال‌ آباد، و مسجد اسنق (مربوط به قرن هشتم هجری). هریس یکی از قدیمی ترین مراکز صنعت فرش در آذربایجان و ایران است و فرش های « مرز بلند » آن شهرت جهانی دارند.

چشمه ها 

  چشمه ی آب معدنی آن، آبشار شیرلان و طبیعت بکر آن، آبشار اسماعیل کندی، آبشار بلند و زیبای دربند گوراوان، کوه ساپلاغ، چشمه سوقالخان و ... .

بقعه شیخ اسحاق هریس      

در ساحل جنوبی رودخانه کوچک روستای خانمرود واقع در شهرستان هریس بقعه آجری مستطیل شکل به ابعاد 6× 5/13 متر با ازاره های سنگی و دیوار های آجری قرار دارد که مردم محل آنرا بقعه شیخ اسحاق مینامند. تاریخ احداث بنا را با توجه به گورستان مجاور و شیوه معماری میتوان به دوره صفویه نسبت داد.

این بنا از سه قسمت تشکیل یافته است : ایوان ـ مسجد ـ مقبره.

ایوان مشرف به شمال و دارای دو ستون چوبی است. مسجد به شکل مستطیل و با پوشش تخت چوبی به ابعاد 5/6 × 5/4 متر و نهایتاً مقبره که در جنوبی ترین قسمت بنا واقع شده و آسمانه آن گنبد کروی بلندی به ارتفاع تقریبی 11 متر میباشد. در قسمت بالای ورودی سنگ نبشته ای به خط ثلث وجود دارد که نام بانی آن است و امروزه قسمتی از آن از بین رفته است.

مقبره در گورستان قدیمی روستای خانقاه واقع شده که سنگ قبرهای باقیمانده از پرکارترین آثار حجاری قرون 9 و 10 میباشد.


[ جمعه 89/11/8 ] [ 9:6 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 152580